Med kunstig intelligens fjernet Heimstaden nær 90% av fakturajobben (Kundecase)

Skrevet av:

Etter 3 måneder med SEMINE går nesten 90 prosent av de innkommende fakturaene til Heimstaden i Fredensborg-konsernet nå automatisk.

Heimstaden har på bare noen få år rukket å bli et av Nordens største boligeiendomsselskaper. Selskapet, som primært satser på utleie til privatpersoner, har ambisjoner om å fortsette den raske veksten.

SEMINE Kundecase - Heimstaden (ENG tekst)

 

– Jeg bruker å si at vi spurter i nedoverbakke. Og da er det viktig at også prosesser og hvordan vi jobber henger med på det, sånn at vi får gjort mest mulig, forteller økonomidirektør May Irene Derrick Ljosåk.

Da hun kom inn i Heimstaden hadde hun som visjon at avdelingen ikke skulle drive med regnskapsproduksjon, men controlling.

– Vi hadde et manuelt system, og jeg så at vi brukte for mye av tiden til avdelingen på å håndtere innkommende fakturaer.

Derfor sonderte Heimstaden markedet på jakt etter løsninger som kunne spare tiden som gikk med til dette på avdelingen. Slik kom de over SEMINE.

– SEMINE har kunstig intelligens. Ved å trene den rett, så blir posteringene også rett. Mitt mål er at ingen ansatte skal trenge å ta opp en faktura fra den kommer inn til den er ferdig bokført, det er dit vi ønsker oss.

Etter tre måneders drift har Heimstaden langt på vei nådd målet.

– Vi ser at nesten 90% av våre fakturaer nå går automatisk, sier Ljosåk.

Har du lyst til å automatisere fakturaflyten din med kunstig intelligens?
Book et møte med Daniel eller kontakt oss her!

Vil du vite mer om hvordan Semine fungerer? Les mer og se video her: Slik fungerer det.